Loader image
Dots
Otázky a odpovede
Verejný bicykel
Bike

Nájsť problém

Vyhľadajte riešenie pre váš problém.

Pre hľadaný výraz sa nič nenašlo.

QKde môžem jazdiť?
A
Jazdiť môžete kdekoľvek potrebujete, jedinou podmienkou je bicykel po skončení jazdy zaparkovať v rámci katastra mesta (resp. inej Zóny podľa balíka, ktorý ste si vybrali), na vhodnom, verejne dostupnom a viditeľnom mieste pre ďalšieho používateľa a to tak, aby bicykel nezavadzal na chodníku, nezasahoval do verejnej zelene alebo neblokoval cestu a pod., a aby sa ďalší užívateľ bez problémov mohol k nemu dostať a zapožičať si ho.
QJe potrebné bicykel vrátiť na stanovište?
A
Bicykel môžete ponechať skutočne na akomkoľvek verejne dostupnom a dobre viditeľnom mieste v meste, kde neprekáža premávke ani chodcom. Na odporúčaných miestach, ktoré budú postupne pribúdať na mape sa budeme snažiť bicykle zhromažďovať, aby práve na týchto miestach boli vo väčšom počte. Plánujeme za ponechanie bicykla na týchto odporúčaných stanovištiach odmeňovať voľnými minútami na ďalšiu jazdu.
QMôžem si jazdu vyskúšať na chvíľu zadarmo?
A
Áno, každý nový klient má po uhradení depozitu a dobitia kreditu v min. výške 10 € jazdu na 30 min. zadarmo. Pred každou jazdou musí mať klient dobitý kredit min. 1 €. Min. kredit slúži pre prípad, že by človek presiahol túto dobu. Ak službu deaktivuje a zruší svoje konto, všetky peniaze t.j. depozit a zvyšná suma z kreditu mu bude vrátená. V každom prípade na rovnakú e-mailovú adresu je možné bezplatné bicyklovanie využiť len raz.
QMôžem na bicykli dostať defekt?
A
Nie. Bicykle sú navrhnuté špeciálne pre prevádzku v meste a majú bezdušové kolesá, na ktorých nie je možné dostať defekt.
QPlatí sa nejaký depozit?
A
Pred použitím služby je potrebné uhradiť depozit vo výške 20 € (zákazníci Antiku depozit neplatia). Následne je potrebné mať dobitý kredit min. 1 € alebo zakúpený niektorý z balíkov.
QAko sa platí za jazdu na bicykli?
A
Platiť je možné buď dobitím kreditu, kedy platíte vždy po skončení jazdy sumou 1 € / hod. s minútovou tarifikáciou alebo si zakúpite výhodný balík vhodný pre pravidelnejšie bicyklovanie a to buď balík „Bicyklovanie na 30 dní“ v sume 5 € a jazdíte až 30 dní s limitom 30 min. denne, klienti ANTIKu až 1 hod. denne, alebo balík „Bicyklovanie na celú sezónu“ za 30 € a jazdíte celú sezónu až do ukončenia podľa počasia a príchodu zimy, s limitom 1 hod. denne, ANTIK klienti jazdia až 2 hodiny denne.
QAko si môžem byť istý, že som jazdu naozaj ukončil a nebudem platiť navyše?
A
Každú jazdu ukončite mechanickým potiahnutím páčky zámku na zadnom kolese až nadoraz. Ak to vykonáte správne, bicykel krátko pípne a následne aj aplikácia v telefóne potvrdí ukončenie zapožičania.
QPri ukončení jazdy sa zámok zasekol a nejde jazdu ukončiť. Čo mám robiť?
A
Je pravdepodobné, že zasunutiu bráni ihlica kolesa, pootočte trochu zadným kolesom a zopakujte zasunutie. Úspešne zasunutie je potvrdené krátkym pípnutím bicykla aj oznamom v aplikácii.
QNašiel som voľný bicykel na ulici ale nejde mi načítať QR kód a/alebo odomknúť čelusť. Čo mám robiť?
A
To sa môže stať. Bicykel môže mať zapožičaný niekto iný, prípadne je mimo prevádzky pre poruchu. Prosím vyberte si iný bicykel. Ak má bicykel viditeľnú poruchu, pomôžete nám aj iným bicyklistom, ak nám o tom dáte vedieť cez aplikáciu v časti označenej symbolom prekrížených nástrojov a danú poruchu nám tak nahlásite.
QUž sa nechcem bicyklovať a chcem vrátiť depozit a zostávajúci kredit.
A
Ukončenie zmluvy s Antikom je možné spraviť automaticky priamo v aplikácií pokiaľ práve nemáte bicykel zapožičaný. Depozit a zostávajúci kredit Vám vrátime do niekoľkých dní automatický na kartu alebo účet, ktorý ste použili pri platení. Možno sa ale oplatí to nespraviť, našu sieť pre požičiavanie rozširujeme o ďalšie mestá a atraktívne lokality, radi Vás privítame u nás opäť. Opätovné zaregistrovanie s použitým emailom bude však možné až o 30 dní.
QSom zákazník ANTIKu, mám nejakú výhodu?
A
Zákazníci ANTIKu majú hneď niekoľko výhod. Nemusia pri bicykloch platiť depozit. Denný limit na jazdu majú pri zakúpených balíkoch až dvojnásobne dlhý. Sledujte nás, plánujeme tieto výhody dopĺňať.
QSú aj kupóny na jazdu?
A
Áno. V aplikácii v časti „Voucher“ je možné zadať aj kupón na dobitie kreditu alebo predplatenie niektorého z balíkov. Kupóny je možné získať rôznymi súťažami v ANTIKu alebo inými kanálmi, napr. cez svojho zamestnávateľa, ktorý takéto kupóny napr. zakúpi pre svojich zamestnancov. Informujte sa.
QSú bicykle mechanické alebo elektrické?
A
Od sezóny 2021 sú v obehu okrem mechanických už aj elektrické e-bicykle! Tieto bicykle sú v aplikácii pre odlíšenie sa oddelené a zobrazené ako samostatné zariadenia. Pre viac informácii o službe Verejný e-bicykel kliknite tu.
QZistil som problém na bicykli, môžem ho niekde nahlásiť?
A
Áno, v aplikácii je možnosť zaslať akýkoľvek podnet v prípade chyby na bicykli a to dokonca vyznačením konkrétnej časti bicykla, na ktorej ste spozorovali problém. Možnosť nájdete po kliknutí na ikonu prekrížených údržbárskych nástrojov.
QMáte tip na vhodné miesto pre sústredenie bicyklov?
A
Napíšte nám na smartway@antik.sk a my dané miesto radi preveríme. Mnoho stanovíšť pre bicykle sme získali aj práve takýmto tipom od našich fanúšikov.
QJe bicykel monitorovaný?
A
Áno, každý bicykel je monitorovaný GPS jednotkou pre určenie jeho polohy na mape a tiež non-stop spojený cez GSM sieť s centrálou ANTIKu pre potrebu vypočítania doby jazdy a následného spoplatnenia. Každý bicykel je v prípade neželaného pohybu bez zapožičania okamžite alarmovaný v našom systéme, kde ho vieme napr. v prípade krádeže vypátrať.
QProjekt bikesharing „Verejný bicykel“ sa mi páči, ako ho môžem podporiť?
A
Pomôcť sa dá od maličkých vecí až po väčšie. Napr. ak uvidíte bicykel zvalený na zemi, budeme radi, ak ho postavíte späť na stojan, prípadne posuniete na vhodné miesto, ak by napr. blokoval chodník. Budeme radi, ak nám nahlásite chybu na bicykli cez aplikáciu. Potešíte nás, ak o projekte napíšete článok, podelíte sa skúsenosti na sociálnych sieťach, prípadne nám ponúknete vhodné miesto na propagáciu projektu.
QPočas jazdy som stratil telefón, bude sa mi rátať doba jazdy navyše?
A
Nie. Bicykel totiž vrátite späť vždy iba mechanickým zacvaknutím zámku na zadnom kolese. Vtedy bicykel zašle informáciu, že je vrátený. Váš telefón pre ukončenie jazdy nepotrebujete, no je dobré, si správne ukončenie jazdy vždy v aplikácii overiť.
QJe možné bicykel „zaparkovať“, aby mi ho nikto nevzal?
A
Túto funkciu plánujeme doplniť čoskoro. Zatiaľ táto funkcia nie je dostupná, no práve pre prípady, napr. zaparkovaním pred obchodom, plánujeme takúto možnosť doplniť. Sledujte nás a o tejto funkcii Vás určite budeme včas informovať.
QJe možné bicykel v aplikácii rezervovať, aby mi ho do príchodu k nemu nik nevzal?
A
Túto funkciu plánujeme doplniť čoskoro. Zatiaľ táto funkcia nie je dostupná, no práve pre prípady, kedy by ste cestou k voľnému bicyklu mohli mať istotu, že po príchode na miesto tam bicykel ešte bude, plánujeme túto možnosť doplniť. Sledujte nás a o tejto funkcii Vás určite budeme včas informovať.
QSom Antik zákazník, no v aplikácii nemám naležíte benefity
A
Uistite sa, že nemáte voči ANTIKu nezaplatenú dlžobu alebo si prostredníctvom aplikácie alebo portálu Zákaznícka zóna overte, či ste sa registrovali s údajmi zhodujúcimi sa s Vašou zákazníckou zmluvou. V opačnom prípade požiadajte prostredníctvom aplikácie v časti Moje konto o zrušenie nesprávne vytvoreného Zákazníckeho konta a postup zopakujte. Viac informácii o benefitoch Antik zákazníka nájdete tu.
QČo robiť v prípade, ak zistím na bicykli poruchu?
A
V aplikácii možnosť akúkoľvek poruchu jednoducho nahlásiť a dokonca aj označiť miesto na bicykli, ktoré je poškodené. Naši pracovníci budú následne notifikovaní a taktiež budú môcť v prípade potreby bicykel na diaľku deaktivovať, aby naďalej nevystupoval na mape ako voľný a pripravený na ďalšiu jazdu až do odstránenia poruchy.
QAko správne zaparkovať bicykel?
A
Verejný bicykel odstavte na mieste, ktoré je voľne dostupné ďalšiemu bicyklistovi po celých 24 hodín, pokiaľ možno do stojana. Pokiaľ nie je na mieste stojan, vždy použite stojanček bicykla. Nikdy neparkujte na zeleni. Pri ukončení jazdy na chodníku uložte bicykel tak, aby ostal voľný priestor pre chodcov aspoň 1,5 metra. Neopierajte bicykel o budovy, mohli by sa prípadne poškodiť.
QBicykel sa neodomkol
A
Pokiaľ ste počas odomykania cez aplikáciu počuli cvaknutie kladky, no kladka sa javí stále zamknutá, jemne potočte kolesom tak, aby ste uvoľnili priechodnosť kovovej časti kladky medzi ihlicami kolesa alebo skúste páčku na zámku vysunúť do hornej polohy manuálne.
QČo mám robiť, ak chcem reklamovať jazdu?
A
Napíšte nám, prosím, na smartway@antik.sk a my Vám zašleme reklamačný formulár, ktorý bude potrebné vyplniť.

Kontaktujte nás!

Zašlite nám vaše otázky pomocou následovného formulára.